Re: ldconfig i FreeBSD

From: Morten Liebach (none@m--kallisti.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 20 Jan 2002 - 14:52:12 CET

Date: Sun, 20 Jan 2002 14:52:12 +0100
From: Morten Liebach <none@m--kallisti.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: ldconfig i FreeBSD

On 2002-01-20 14:15:54 +0100, Klaus Agnoletti wrote:

> Jeg har løst prpblemet - sådan da.
>
> Jeg har taget ldconfigs_paths linjen i /etc/defaults/rc.conf, kopieret
> den til /etc/rc.conf og addet pathen til pth til den :
> ldconfig_paths="/usr/lib/compat /usr/X11R6/lib /usr/local/lib
> /usr/local/lib/pth"

Lidt pænere:

ldconfig_paths+="/usr/local/lib/pth"

i /etc/rc.conf eller, hvis det virker, /etc/ld.so.conf.
På den måde går du ikke package systemet i bedene mere end højest
nødvendigt == minimerer chancen for overraskelser senere.

> Jeg vil gerne høre om jeg får den samme effekt ved at oprette
> /etc/ld.so.conf og putte de samme paths i filen. Bliver library cachen
> så opdateret automatisk når ldconfig kører under opstarten ? Og mre
> vigtigt, næste gang jeg installerer en port der vil modificere library
> cachen, sker det så af sig selv, sådan som det åbenbart er meningen at
> pth porten skal gøre ?

Det burde det da vist, men jeg er lige gået over til FreeBSD fra OpenBSD
for et par uger siden, så jeg har ikke 100% check på hvor hvad er. :)

> Xenux ApS - The Linux People

Hils Eske :)

Med venlig hilsen
                                 Morten