Re: ldconfig i FreeBSD

From: Klaus Agnoletti (none@klaus--xenux.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 20 Jan 2002 - 14:15:54 CET

Subject: Re: ldconfig i FreeBSD
From: Klaus Agnoletti <none@klaus--xenux.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 20 Jan 2002 14:15:54 +0100

> Jeg har pth installeret, og har aldrig skullet opdatere noget i nogle
> filer for at det virkede.
>
> Mit gæt er at der er noget der er gået galt, men lige hvad kan jeg ikke
> sige, desværre.
>
> Med venlig hilsen
> Morten

Jeg har løst prpblemet - sådan da.

Jeg har taget ldconfigs_paths linjen i /etc/defaults/rc.conf, kopieret
den til /etc/rc.conf og addet pathen til pth til den :
ldconfig_paths="/usr/lib/compat /usr/X11R6/lib /usr/local/lib
/usr/local/lib/pth"

Jeg vil gerne høre om jeg får den samme effekt ved at oprette
/etc/ld.so.conf og putte de samme paths i filen. Bliver library cachen
så opdateret automatisk når ldconfig kører under opstarten ? Og mre
vigtigt, næste gang jeg installerer en port der vil modificere library
cachen, sker det så af sig selv, sådan som det åbenbart er meningen at
pth porten skal gøre ?

--
Med venlig hilsen / Regards

Klaus Agnoletti Junior Geek Engineer Xenux ApS - The Linux People Bredgade 35A 1260 Kbh. K +45 3315 8202