Re: ldconfig i FreeBSD

From: Hack =?iso-8859-1?Q?Kampbj=F8rn? (none@bsdk-dk--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 19 Jan 2002 - 21:48:48 CET

Date: Sat, 19 Jan 2002 21:48:48 +0100
From: Hack =?iso-8859-1?Q?Kampbj=F8rn? <none@bsdk-dk--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: ldconfig i FreeBSD

Klaus Agnoletti wrote:

> [...]
> ld-elf.so.conf, får jeg da heller ikke noget resultat.
>
> Jeg er ganske newbie med freebsd, men har arbejdet med Linux i 3-4 år,
> hvor ldconfig vistnok fungerer en smule anderledes.
>
> Mit spørgsmål til listen er egentligt : Skal jeg selv oprette
> /etc/ld.so.conf, putte '/usr/local/lib/pth' i filen og køre ldconfig,
> sådan som jeg ville have gjort i Linux ? eller er der en anden procedure
> i FreeBSD ?.
> Er det korrekt at mit problem skyldes manglende opdatering af shared
> library cache, eller er der en der kan diske op med en anden teori,

Ja det er korrekt at din shared library cache ikke bliver opdateret
efter reboot. Nu kender jeg ikke FreeBSD men OpenBSD så hvis det er en
væsentlige forskel mellem de to systemmer på dette punkt er der nok
nogle her på listen der kan svare dig.

Da du installeret port'en skulle der gerne komme en besked om at du skal
huske at opdatere shlib_dirs med /usr/local/lib/pth. OpenBSD har den
sunde holding at /etc/* filer ikke bliver ændre af ports/package
installationer højest bliver nye filer tilføjet.

shlib_dirs bliver sat til en blank linje i /etc/rc.conf. Nu kan jeg ikke
li' at redigere i system filer og den sidste linje i rc.conf kalde
rc.conf.local hvis den findes så jeg tilføjer
shlib_dirs=/usr/local/lib/pth i /etc/rc.conf.local. At alle lokale
ændringer er i en fil der ikke bliver installaret med systemmet gør det
lidt nemmere at opdatere til en nye version senere.

> Tak for hjælpen !.
>
> --
> Med venlig hilsen / Regards
>
> Klaus Agnoletti
> Junior Geek Engineer
> Xenux ApS - The Linux People
> Bredgade 35A
> 1260 Kbh. K
> +45 3315 8202

> Name: signature.asc
> signature.asc Type: application/pgp-signature

Med venlig hilsen / Kind regards

Hack Kampbjørn