ldconfig i FreeBSD

From: Klaus Agnoletti (none@klaus--xenux.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 19 Jan 2002 - 20:58:09 CET

Subject: ldconfig i FreeBSD
From: Klaus Agnoletti <none@klaus--xenux.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 19 Jan 2002 20:58:09 +0100

Hej,

Jeg har installeret jabberd på min freebsd 4.4. Den kræver pth - GNU
Portable Threads, så når jeg installerer jabber porten bliver den
naturligvis installeret med som en dependency.

En af de sidste linjer som pth installationen kører, er :

===> Running ldconfig
/sbin/ldconfig -m /usr/local/lib/pth

so far, so good..

Nu er mit problem følgende : Hver gang jeg rebooter freebsden (ja jeg
ved godt det ikke er noget man bør gøre ofte - men aligevel :), så vil
jabberd ikke starte op :-/

fra /var/log/jabber.log :

/usr/libexec/ld-elf.so.1: Shared object "libpth.so.14" not found

Jeg har en skummel mistanke om at det er fordi shared library cache ikke
bliver opdateret korrekt under opstarten. Søger jeg efter ld.so.conf og
ld-elf.so.conf, får jeg da heller ikke noget resultat.

Jeg er ganske newbie med freebsd, men har arbejdet med Linux i 3-4 år,
hvor ldconfig vistnok fungerer en smule anderledes.

Mit spørgsmål til listen er egentligt : Skal jeg selv oprette
/etc/ld.so.conf, putte '/usr/local/lib/pth' i filen og køre ldconfig,
sådan som jeg ville have gjort i Linux ? eller er der en anden procedure
i FreeBSD ?.
Er det korrekt at mit problem skyldes manglende opdatering af shared
library cache, eller er der en der kan diske op med en anden teori,
gerne med medfølgende løsning ?

Tak for hjælpen !.

--
Med venlig hilsen / Regards

Klaus Agnoletti Junior Geek Engineer Xenux ApS - The Linux People Bredgade 35A 1260 Kbh. K +45 3315 8202