Re: Powermac G3 og NetBSD 1.6 en no-go?

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 12 Dec 2002 - 21:38:33 CET

Date: Thu, 12 Dec 2002 21:38:33 +0100
Subject: Re: Powermac G3 og NetBSD 1.6 en no-go?
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On torsdag, dec 12, 2002, at 18:51 Europe/Copenhagen, Thomas Alexander
Frederiksen wrote:

> Jeg sidder og kæmper med at installere NetBSD på en beige G3, med den
> lidt
> triste firmware-udgave 2.0f1.
>
> Jeg har, uden held, forsøgt at installere fra en NFS-partition på
> IDE-disken,
> og jeg har også forsøgt mig med at installere fra en NFS-partition på
> den
> søde lille (500MB) SCSI-disk der sidder i maskinen, men i begge
> tilfælde
> fejler den med en "cannot open device" eller lignende /efter/ den har
> [...]

Du har læst http://www.netbsd.org/Ports/macppc/models.html#g3v1
??

> CD-installation går ikke meget bedre, jeg har downloadet og brændt
> ISO'en af
> 1.6 (MacPPC-boot...), men den fejler, og fortsætter over i OS9 lige
> meget
> hvad jeg gør, og hvad jeg skriver efter "boot"...

Jeg har haft en del bøvl med at boote fra "hjemmebrændte" CD'er med
diverse
OS'er på mine Mac'er - prøv igen, eller brænd på en lidt anden type
skive.

> En heftig omgang googl'ing har ikke gjort mig meget klogere, og jeg har
> efterhånden været igennem alle de foreslag der er på netbsd.org et par
> gange
> - er der overhovedet nogen der har haft held med en rev. 1 G3 her i
> landet?
har du prøvet at søge i macppc arkivet på netbsd.org, eller på openbsd?

> (Den gider i øvrigt heller ikke lege med SuSE Linux 7.3 PPC som
> FTP-install,
> her fejler install med en fejlmeddelelse fra YaST, som terminerer
> inden den
> når at starte...).
>
> Skal jeg virkeligt leve med ikke at kunne køre NetBSD på den?
NetBSD kan jo køre på alt - så det er et spørgsmål om at tvinge den

Mvh

--
Henrik Lund Kramshøj
hlk@kramse.dk