Powermac G3 og NetBSD 1.6 en no-go?

From: Thomas Alexander Frederiksen (none@thomasaf--mail.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 12 Dec 2002 - 18:51:09 CET

From: Thomas Alexander Frederiksen <none@thomasaf--mail.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Powermac G3 og NetBSD 1.6 en no-go?
Date: Thu, 12 Dec 2002 18:51:09 +0100

Jeg sidder og kæmper med at installere NetBSD på en beige G3, med den lidt
triste firmware-udgave 2.0f1.

Jeg har, uden held, forsøgt at installere fra en NFS-partition på IDE-disken,
og jeg har også forsøgt mig med at installere fra en NFS-partition på den
søde lille (500MB) SCSI-disk der sidder i maskinen, men i begge tilfælde
fejler den med en "cannot open device" eller lignende /efter/ den har haft
fat i ofwboot.xcf.

CD-installation går ikke meget bedre, jeg har downloadet og brændt ISO'en af
1.6 (MacPPC-boot...), men den fejler, og fortsætter over i OS9 lige meget
hvad jeg gør, og hvad jeg skriver efter "boot"...

En heftig omgang googl'ing har ikke gjort mig meget klogere, og jeg har
efterhånden været igennem alle de foreslag der er på netbsd.org et par gange
- er der overhovedet nogen der har haft held med en rev. 1 G3 her i landet?

(Den gider i øvrigt heller ikke lege med SuSE Linux 7.3 PPC som FTP-install,
her fejler install med en fejlmeddelelse fra YaST, som terminerer inden den
når at starte...).

Skal jeg virkeligt leve med ikke at kunne køre NetBSD på den?

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
.dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.