Re: hvilket kabel til soekris-computer

From: Lennart Sorth (none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 04 Dec 2002 - 08:32:58 CET

Date: Wed, 04 Dec 2002 08:32:58 +0100
From: Lennart Sorth <none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: hvilket kabel til soekris-computer

Claus Guttesen wrote:

> Så fandt jeg en strømforsyning til en gammel US
> Robotics, og satte stikket i. Både Power samt
> Error-lampen lyste. Efter et stykke tid (og til min
> store fortvivelse) slukke begge lamper.

Er du sikker på at den strømforsyning kan levere strøm nok ?

Begge lamper skal tænde, og efter 5-10sek slukker error. Den grønne
skal så vidt jeg ved være tændt sålænge der er power til æsken.
(den går i comBIOS monitor, hvis der intet netkabel er i)

> Jeg har konfigureret com1-porten til 19200, og bruger
> programmet tip for at koble mig på com-porten.
Lyder ok, - jeg bruger også tip, - der er noget underligt med dens
måde at terminalemulere på, - i visse situationer skriver den:
hvilket giver blank skærm, a la "sort skrift på sort baggrund" :-)
- men så langt er du som jeg læser det slet ikke nået endnu.

--
Hilsen
Lennart Sorth