Re: hvilket kabel til soekris-computer

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 04 Dec 2002 - 09:38:50 CET

Date: Wed, 4 Dec 2002 09:38:50 +0100 (CET)
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: hvilket kabel til soekris-computer

On Wed, 4 Dec 2002, Lennart Sorth wrote:

> Lyder ok, - jeg bruger også tip, - der er noget underligt med dens
> måde at terminalemulere på, - i visse situationer skriver den:
> hvilket giver blank skærm, a la "sort skrift på sort baggrund" :-)
> - men så langt er du som jeg læser det slet ikke nået endnu.

Tror ikke, at det er tip, der har problemet. Jeg tror, at det er
comBIOS'ens text mode-emulering, for min gør det samme uanset valg af
terminalprogram. Men den gør det kun, når BTX-loaderen kører, og hvis jeg
skriver "-h" i /boot.config, så BTX bruger den serielle port direkte, er
der ikke noget problem.

Jeg har ved samme lejlighed fjernet sc0-devicen fra min kerne og sat flag
0x30 på min sio0. Det virker fortrinligt - men hvis jeg også fjerner vga0
fra kernen, laver den en panic, når den booter. :-(

/Jens