hvilket kabel til soekris-computer

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 03 Dec 2002 - 22:50:10 CET

Date: Tue, 3 Dec 2002 22:50:10 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: hvilket kabel til soekris-computer
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej.

Jeg har fået min lille soekris net4501 (tak PHK,
pengene er på vej), og jeg vil gerne ind på konsollen.
Udfra vejledningen som jeg har hentet på
www.soekris.com står der at man skal bruge 'a
crossover cable'.

Jeg kan dog ikke få konsol-adgang som ønsket. Jeg har
arbejdet en del med Cisco-routere, og synes det er en
god måde at arbejde på. Jeg vil gerne ind og se mig
omkring i boksen.

Så jeg læste vejledningen, satte et kabel som altid
følger med Cisco-udstyr i konsol-porten, disse
pastel-blå kabler som nogen vil nikke genkendene til.
Så fandt jeg en strømforsyning til en gammel US
Robotics, og satte stikket i. Både Power samt
Error-lampen lyste. Efter et stykke tid (og til min
store fortvivelse) slukke begge lamper. Der skal gå
laaannng tid inden at jeg igen kan sætte
strømforsyningen i, før den igen lyser.

Jeg har dernæst sat et almindeligt kryster-kabel i,
men jeg ser stadig ikke konsollen.

Jeg har konfigureret com1-porten til 19200, og bruger
programmet tip for at koble mig på com-porten.

Er der noget jeg gør helt galt, overser jeg noget
grundlæggende?

Det er en smaddersmart tingest, og jeg vil gerne vise
den til venner og bekendte, men den skal jo helst
virke.

Hilsen
Claus

Beskyt din computer mod virus og misbrug! Læs mere i Yahoo! Sikkerhedscenter på www.yahoo.dk/sikkerhedscenter