Re: hvilket kabel til soekris-computer

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 03 Dec 2002 - 23:08:07 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: hvilket kabel til soekris-computer
Date: Tue, 03 Dec 2002 23:08:07 +0100
From: Poul-Henning Kamp <none@phk--critter.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>

In message <none@20021203215010.24580.qmail--web14108.mail.yahoo.com.lh.bsd-dk.dk>, =?iso-8859-1?q
?Claus=20Guttesen?= writes:

>Så jeg læste vejledningen, satte et kabel som altid
>følger med Cisco-udstyr i konsol-porten, disse
>pastel-blå kabler som nogen vil nikke genkendene til.

De virker til consol porten, det er sådan et jeg bruger.

>Så fandt jeg en strømforsyning til en gammel US
>Robotics, og satte stikket i. Både Power samt
>Error-lampen lyste. Efter et stykke tid (og til min
>store fortvivelse) slukke begge lamper. Der skal gå
>laaannng tid inden at jeg igen kan sætte
>strømforsyningen i, før den igen lyser.

Pas lige på, mange af de der modem forsyninger leverer
vekselstrøm, det er soekris'en ikke bygget til (men den holder
vist nok til det uden at dø permanent.)

>Jeg har konfigureret com1-porten til 19200, og bruger
>programmet tip for at koble mig på com-porten.

Det skulle være OK.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956