OT: Notebooks

From: Bjarne Wichmann Petersen (none@mekanix--privat.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 22 Sep 2001 - 21:43:35 CEST

From: Bjarne Wichmann Petersen <none@mekanix--privat.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: OT: Notebooks
Date: Sat, 22 Sep 2001 21:43:35 +0200

Jeg er på oser lidt efter en notebook til at køre FreeBSD på, men jeg synes
ikke rigtig jeg kan finde noget der tilnærmelsesvis opfylder mine "krav". 99%
synes at være et overkill af strømslugende bleeding edge gigahertz
desktopreplacements. Og jeg vil bare ha' en lille strømøkonomisk notebook til
at skrive noter, rapporter, projekter, øvelser o.lign. ind på som jeg så kan
dumpe i min rygsæk og "synce" med min desktop via netværk når jeg kommer hjem.

NEC's Versa UltraLite har lidt af det jeg søger: en CPU der ikke behøver en
larmende og strømslugende køler. Ikke indbygget CD/DVD/Floppy til at
fylde/veje. Problemet med Versa UltraLite er så at jeg tvivler på at FBSD har
de nødvendige drivere! ;) Og så er skærmen liiige en tand for lille til mig.
Og så snakker vi slet ikke om at prisniveauet ligger på den forkerte side af
hvad min pengepung ville være glad for! ;)

Men der må da findes en notebook derude hvor CPU'en er clocked i et område
hvor der ikke er behov for køling, Floppy/CD er eksterne og som er lille og
let (med en sebar skærm ;)).

Nogen af jer der lige kender en model der kunne passe ind i det jeg søger? Og
evt. *hvor* man her i landet kan få fingre i sådan en.

Bjarne