Re: TDC ADSL

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 23 Nov 2001 - 15:53:00 CET

Date: Fri, 23 Nov 2001 15:53:00 +0100
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--xbsd.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: TDC ADSL

On Fri, Nov 23, 2001 at 03:15:01PM +0100, Morten Vinding Nielsen wrote:
> Orange havde i starten et Ethernet modem der konverterede PPPoATM til PPTP.
> Jeg ved ikke om det er PPTP du hentyder til som en "mærkelig protokol" , så
> vidt jeg ved bruger alle ADSL udbydere i Danmark PPPoATM hvad box'en så
> konvertere det om til kan så svinge lidt (TDCs kører PPPoE).

Finten er så at TDC's nye system udnytter at Siemens boksen har en indbygget
router og en UTP 10Mbit port. Du tager derfor blot et UTP-CAT(3-5) kabel og
forbinder din computer med Siemens ADSL modem/routeren og du har
forbindelse. Det svarer til at sidde på fastnet.

Gider du i øvrigt ikke at klippe de citater ud du har brug og slette resten
af posten når du besvarer? Så slipper vi får at beskederne bliver længere og
længere - TAK.

Sven

--
 Fight Internet Censorship! http://www.eff.org