RE: TDC ADSL

From: Morten Vinding Nielsen (none@mvn--orange.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 23 Nov 2001 - 15:15:01 CET

From: Morten Vinding Nielsen <none@mvn--orange.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "'bsd-dk@bsd-dk.dk'" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: TDC ADSL
Date: Fri, 23 Nov 2001 15:15:01 +0100

Oranges USB er understøttet i Lunix, jeg har ikke prøvet om den virker i
FreeBSD...
Men du sagde heller ikke noget om hvad det skulle virke i.

Jeg kan ikke rigtigt se hvad du mener, bare fordi jeg ikke har en public IP
på min maskine betyder det da ikke at jeg ikke kan konnekte til den ude fra
(port fw)...

Og ja din router er måske billigere end andre routere, problemet er bare at
du ofte får en router til samme pris, eller meget lidt dyrere.

Orange havde i starten et Ethernet modem der konverterede PPPoATM til PPTP.
Jeg ved ikke om det er PPTP du hentyder til som en "mærkelig protokol" , så
vidt jeg ved bruger alle ADSL udbydere i Danmark PPPoATM hvad box'en så
konvertere det om til kan så svinge lidt (TDCs kører PPPoE).

Jeg installerede en FreeBSD box med Alcatel Speed Touch Home modemet fra
Orange og det virkede fint, eneste problem var at krypteringen (PPTP)
krævede så meget processorkraft at jeg måtte op på en 200-300 MHz PII før at
den kunne klare 2Mbit.

Til PPTP brugte jeg /usr/ports/net/pptpclient

/Morten