Re: TDC ADSL

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 23 Nov 2001 - 16:59:25 CET

Date: Fri, 23 Nov 2001 16:59:25 +0100
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: TDC ADSL

On Fri, Nov 23, 2001 at 03:53:00PM +0100, Sven Esbjerg wrote:

> Finten er så at TDC's nye system udnytter at Siemens boksen har en indbygget
> router og en UTP 10Mbit port.

Det er nu en bridge, men ...

> Du tager derfor blot et UTP-CAT(3-5) kabel og forbinder din computer
> med Siemens ADSL modem/routeren og du har forbindelse. Det svarer til
> at sidde på fastnet.

De produkter som sælges i dag er:

- BB|ADSL:
  Forbind ADSL modem'et med en hub/switch og maskinerne til denne
  (eller brug et direkte kabel hvis man kun har en maskine)
  Maskinerne skal så have en DHCP klient og vil få tildelt
  officielle adresser, man kan vælge mellem at få
  - 1 fast adresse (tildeles via DHCP)
  - 2 dynamiske
  - 4 dynamiske (mod en merpris)
  - 6 dynamiske (mod en merpris)
- NetExpress:
  Leveres med en router, som laver NAT, hvis man ikke bruger den
  kan man:
  - Forbinde sin maskine direkte til ADSL modem'et via Ethernet.
  - Køre en PPPoE klient på maskinen (er i FreeBSD med pr. default)
  - Får tildelt en officiel adresse uden NAT.
- Pro@ccess ADSL
  - Forbind din maskine direkte med ADSL modem'et via Ethernet.
  - Konfigurer den faste adresse du har fået direkte på Ethernet
    kortet, og der er ingen NAT.

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Work:    Network manager   @ AS3292 (Tele Danmark DataNetworks)

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.