Re: Fwd: "(newbie) startx fejl og mount af ext2fs disk" <none@root--pc89225.stofanet.dk.lh.bsd-dk.dk>

From: morten@hotpost.dk
Date: Sat 10 Mar 2001 - 21:37:49 CET

From: morten@hotpost.dk
Date: Sat, 10 Mar 2001 21:37:49 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Fwd: "(newbie) startx fejl og mount af ext2fs disk" <none@root--pc89225.stofanet.dk.lh.bsd-dk.dk>

On 9, Mar, 2001 at 12:53:46PM +0100, Michael L. Hoestbaek wrote:

> Hmm.. Har du enabled ext2fs i din kerne ?
>
> Hvis ikke så skal du indsætte følgende i din kerne :
> -------------------------
> #
> # Add support for the EXT2FS filesystem of Linux fame. Be a bit
> # careful with this - the ext2fs code has a tendency to lag behind
> # changes and not be exercised very much, so mounting read/write could
> # be dangerous (and even mounting read only could result in panics.)
> #
> options EXT2FS
> ---------------------------

Den fandt jeg ogsaa ud af, da jeg havde cvsup'ed STABLE, saa saa blev
jeg jo lige noedt til at lave et lille make buildworld -> make
installworld ... det er jo nemt nok, og cvsup er imponerende hurtigt!

Men jeg har nu faaet restaureret mine data, qmail spinder derudaf,
publicfile serverer filer til publiken og mutt & venner koerer og alt
er godt, naesten!

Traels ting #1:

 Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg faar mapped mit keyboard saa
 "windowstasterne" bliver til de danske bogstaver \ae \oe og \aa, jeg har
 proevet med xkeycaps, men selvom jeg loader min nye .xmodmap saa
 ignorerer X det tilsynaladende!

 Mit omkvaed: det virkede paa OpenBSD! ;-)

 Lige nu er de to taster med windows logoet paa "Alt", den rigtige Alt og
 Alt Gr ignoreres, og den sidste windowstast (som jeg ikke kan se hvad
 forestiller) sige BEEEP! og skriver ~9 i en xterm ...

Traels ting #2:

 Naar jeg starter xdm fra /etc/rc.local (som vist er den bedste maade
 ...) saa modtager den ikke keyboard input, men en Ctrl+Alt+Del virker
 som det eneste.

 Naar jeg starter X med 'startx' virker det fint.

Hvis der er nogen der har nogle ideer mht. ovenstaaende to ting ville
jeg vaere glad, men det er jo muligt at STABLE bare er lidt saer lige
nu, den hedder jo 4.3-BETA ...

Jeg skal vist bare lige bruge den naeste uges tid til at laere det hele
lidt bedre at kende :-)

Mvh. & tak for hjaelpen

                    Morten

--