Re: Diff output mellem script i console og script i crontab.

From: Morten Joergensen (none@mojo--daemon.uu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 10 Mar 2001 - 11:28:52 CET

Date: Sat, 10 Mar 2001 11:28:52 +0100
From: Morten Joergensen <none@mojo--daemon.uu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Diff output mellem script i console og script i crontab.

Hej,

> Hvorfor har den doblet resultatet?

Du har sandsynligvis sat BLOCKSIZE=K i din .profile el.lign.
Derfor vil df, du m.fl. give resultatet i kilobytes på consolen,
men ikke når scriptet startes af cron (her bliver det istedet
vist i 512 bytes blokke).

Du kan enten sørge for at BLOCKSIZE=K bliver sat i dit script,
eller bruge samme "beskidte trick", som jeg. For at få TZ,
BLOCKSIZE m.fl. sat i alle cronjobs har jeg sat disse få linier
ind øverst i min /etc/crontab:

TZ=CET-1CDT-2,M3.5.0,M10.5.0/03
LANG=da_DK.ISO_8859-1
MM_CHARSET=ISO_8859-1