Re: Diff output mellem script i console og script i crontab.

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 10 Mar 2001 - 11:18:07 CET

From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Diff output mellem script i console og script i crontab.
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Sat, 10 Mar 2001 11:18:07 +0100 (CET)

Jacob Nielsen wrote:
> du -d0 * >>/tmp/space.$$

'du' defaulter til at rapportere i blokke (a 512 bytes), dette
kan ændres ved at sætte environment variablen BLOCKSIZE.
'du -k' rapporterer altid i KB.

> Hvorfor har den doblet resultatet? Jeg har funderet længe over denne her og har set problemet før med et andet script som skal smide sit output til en fil i stedet. Jeg VED en af jeg kan dreje den :)

Fordi du formentlig har BLOCKSIZE=K i dit interaktive
environment. For dit cron-job er den ikke sat.

        FJ

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---