Re: Netscape er død !

From: Flemming Jacobsen (none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 07 Jun 2001 - 22:44:20 CEST

From: Flemming Jacobsen <none@fj--batmule.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Netscape er død !
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: Thu, 7 Jun 2001 22:44:20 +0200 (CEST)

LasseHillerøePetersen wrote:
> Nu jeg er igang med MS-bashing, og apropos mit forrige spørgsmål om
> routere: er der nogen måde hvorpå man kan blackhole Microsoft, så det
> bliver umuligt at kontakte noget som helst på MS' domæne,

Da min kæreste fik en Scumbaq hjemme PC ind på mit lille netværk
med ISDN-router, gik opkaldene helt amok (et opkald pr. ca. 10
min).
Det viste sig at den led af at svært og ikke (af mig) kurerbart
"ET phone home" syndrom.
Det endte med at jeg gjorde min lokale nameserver autoritativ for
flg. domæner:
  compaq.com
  presario.net
  microsoft.com
  msft.net
  yahoo.com
Zone filen (de bruger alle den samme) lod jeg indeholde:
  * IN A IP_på_min_server

Det gav en masse connections til min server som den bare resatte.
Men hverken navneopslag eller connections genererede opkald til
nettet. Jeg har endnu ikke fundet anledning til at pille det ned,
selv ikke efter at jeg har fået ADSL ...
Og det har faktisk den virkning at MickeySoft er "off the air"
set fra vores net. Så du burde kunne bruge metoden - omend
reference med IP stadig vil virke.

Dunno.

        Hyg'
        FJ

--
Flemming Jacobsen                                  Email: fj@batmule.dk
   ---===   If speed kills, Windows users may live forever.   ===---