Re: Netscape er død !

From: Lasse Hillerøe Petersen (none@lhp--toft-hp.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 07 Jun 2001 - 18:32:40 CEST

Date: Thu, 7 Jun 2001 18:32:40 +0200
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Lasse Hillerøe Petersen <none@lhp--toft-hp.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Netscape er død !

> ... dem der inventerede cookies, frames, <BLINK>, JavaScript ?
>
> GOOD!

Men det betyder at alle websites nu *tror* de kan nøjes med at checke om
deres sider virker i Internet Exploder = BAAAAAD. Og det uagtet at rygterne
om netscapes død virker temmelig overdrevne.

Som en kollega i systemudvikling i TDC Internet observerede i dag er der en
eller anden der har lavet en webside, hvor der beskrives noget om
opsætningen af mail med Netscape. Desværre har vedkommende kun testet siden
med Exploder, som åbenbart ikke har spor imod \ i src URLen for imagetags.
Med det resultat at billederne ikke vises i Netscape, hvilket jo er ret
uhensigtsmæssigt.

Jeg holder meget af Postels princip, men man kan føre det _for_ vidt. En
webverden der uden Netscape er TOTALT domineret af IE kan få mig til
alvorligt at overveje at sælge mine computere og skifte branche til noget
hvor man ikke behøver noget mere teknologisk avanceret
informationsteknologi end en blyant og en kniv til at spidse den med.

Nu jeg er igang med MS-bashing, og apropos mit forrige spørgsmål om
routere: er der nogen måde hvorpå man kan blackhole Microsoft, så det
bliver umuligt at kontakte noget som helst på MS' domæne, og så ingen
maskine på MS' domæne kan røre noget som helst på mine servere? (Et
"lets-stick-the-head-into-the-ground-and-pretend-Microsoft-doesnt-exist"
filter?)

-Lasse