Re: smbus

From: Sven Esbjerg (none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 08 Feb 2001 - 11:15:52 CET

Date: Thu, 8 Feb 2001 11:15:52 +0100
From: Sven Esbjerg <none@esbjerg--ehp.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@BSD-Dk.dk
Subject: Re: smbus

On Thu, Feb 08, 2001 at 10:02:28AM +0100, Hroi Sigurdsson wrote:
> Jeg forsøgte først at køre healthd -S for at læse via /dev/smb0,
> men dette device manglede (kørte med DEVFS). Disabler jeg DEVFS
> får jeg "device not configured".

Well jeg har ogsaa proevet at faa disse ting til at virke. Jeg fik lmmon til
at virke under FreeBSD 4.2, men kun ved at bruge /dev/io som er til de gamle
versioner af FreeBSD. Jeg kunne dog godt taenke mig at faa det her til at
virke da jeg proever at lave en server som ligner en 'rigtig' *nix server
lidt mere - dvs. overvaagning af tilstand, alarm paa selve serveren ved
hardware fejl, adgang til en konsol via seriel eller infraroed port. Desuden
arbejder jeg paa en loesning til at overvaage serverummet via et
indstikskort der kan samle temperatur maalinger sammen og goere dem
tilgaengelige over nettet.

Jeg har lige set en demonstration af en linuxbox (rack) der kunne
konfigureres via en palmpilot - rimeligt laekkert men det kraever at kernen
er oppe...

Tilbage til emnet. Hvis der er en der har faat /dev/smb0 'konfigureret' saa
vil jeg bliver glad for at hoere om det.

--
Sven