Re: PHP - Oracle og FreeBSD en tragedie?

From: Hroi Sigurdsson (none@hroi--netgroup.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 08 Feb 2001 - 10:56:38 CET

Date: Thu, 8 Feb 2001 10:56:38 +0100
From: Hroi Sigurdsson <none@hroi--netgroup.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: PHP - Oracle og FreeBSD en tragedie?

On Thu, Feb 08, 2001 at 09:53:17AM +0100, serces@mud.dk wrote:
> Allo Folkens..
>
> *grah* Jeg er træt og har mest af alt lyst til at slå et eller andet
> hårdt, det her er rimelig belastende. Problem er som følger:
>
> Oracle (version et eller andet)
> PHP 4.0.4PL1 (eller hvad der nu tilfældigvis ligger i /usr/ports/www :) )
> FreeBSD
>
> Nåh, efter at have fulgt opskriften på FreeBSD's hjemmeside + lidt anden
> hjælp er det nu lykkedes mig at have en Oracledimmer kørende på min
> FreeBSD box. Dette dog under Linux emulation, but anyway.

Du kan ikke linke freebsd objekter med linux objekter (lige sådan).
Der er oracle libs til FreeBSD her:
ftp://www.kuzbass.ru/pub/freebsd/oracle/oracle7.client.OCI.tar.gz

(jeg har aldrig rørt ved Oracle på hverken freebsd eller linux), men
google fandt ovenstående.

--
Hroi Sigurdsson                             hroi@netgroup.dk
Netgroup A/S                          http://www.netgroup.dk