smbus

From: Hroi Sigurdsson (none@hroi--netgroup.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 08 Feb 2001 - 10:02:28 CET

Date: Thu, 8 Feb 2001 10:02:28 +0100
From: Hroi Sigurdsson <none@hroi--netgroup.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: smbus

Hej BSD-DK.

Jeg forsøger at få healthd til at virke på min maskine via SMB-
bussen. Min maskine kører FreeBSD 5.0-CURRENT fra i dag.
Jeg forsøgte først at køre healthd -S for at læse via /dev/smb0,
men dette device manglede (kørte med DEVFS). Disabler jeg DEVFS
får jeg "device not configured".
Jeg har disse linier i min kernel conf:
# System Management Bus
device smbus # Bus support, required for smb below.
device smb
device iicbus # Bus support, required for ic/iic/iicsmb below.
device iicbb

device ic
device iic
device iicsmb # smb over i2c bridge
device intpm

Fuld kernelconf og dmesg kan ses på http://asdf.dk/sjov/ (Hvis den
er nede er det fordi jeg rebooter med en ny kerne :-))

Nogen der et hint om hvorfor det går galt?

--
Hroi Sigurdsson                             hroi@netgroup.dk
Netgroup A/S                          http://www.netgroup.dk