Re: smbus

From: Hroi Sigurdsson (none@hroi--netgroup.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 08 Feb 2001 - 13:29:30 CET

Date: Thu, 8 Feb 2001 13:29:30 +0100
From: Hroi Sigurdsson <none@hroi--netgroup.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: smbus

On Thu, Feb 08, 2001 at 11:15:52AM +0100, Sven Esbjerg wrote:

> hardware fejl, adgang til en konsol via seriel eller infraroed port. Desuden
> arbejder jeg paa en loesning til at overvaage serverummet via et
> indstikskort der kan samle temperatur maalinger sammen og goere dem
> tilgaengelige over nettet.

Det lyder som noget healthd er ideelt til. Den understøtter
overvågning af maskiner over nettet (med tcpwrapper support),
notify/shutdown ved abnorme værdier.
healthdc programmet er perfekt til at generere inputs til f.eks.
rrdtool eller mrtg.

--
Hroi Sigurdsson                             hroi@netgroup.dk
Netgroup A/S                          http://www.netgroup.dk