Re: Net på bærbar (was: GNOME / Enlightenment)

From: Sune Stjerneby (none@sst--hermes.koege-gym.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 25 May 1999 - 19:03:02 CEST

Date: Tue, 25 May 1999 19:03:02 +0200
From: Sune Stjerneby <none@sst--hermes.koege-gym.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@hotel.prosa.dk, kak@bitnisse.dk
Subject: Re: Net på bærbar (was: GNOME / Enlightenment)

On Sun, May 23, 1999 at 11:52:01AM +0200, Kenneth Karlsson wrote:

> Jeg har fået min bærbare til at køre bsd og X, jeg havde en del problemer med mit netkort, et D-Link 660 PCMCIA.
> Efter mange forsøgt, og frem og tilbage snublede jeg over PAO, og først efter det var compilede ind virkede det.
>
> Men jeg ville nu gerne have det til at virke uden sådan nogle ekstra pakker, det må kunne lade sig gøre ? Nogen ideer anyone.

Jeg har koert FreeBSD 3.1-RELEASE paa min IBM ThinkPad 360 med
D-Link DE-660 uden ekstra pakker - du skal bare tilfoeje passende linjer
til /etc/pccard.conf (disse linjer kan du tage fra din PAO pccard.conf).

Jeg fandt det noedvendigt at indsaette et 'sleep 11' i /etc/rc.network, da
ifconfig ellers ville gaa igang foer kortet var enabled.

Nu koerer jeg NetBSD 1.4 paa ThinkPad'en - dens PCMCIA-support nyder stoerre
kernel-integration, og tillod f.eks. en installation vha. 1 floppy og en
netvaerksforbindelse.. dog er dens APM support paa denne ThinkPad mangelfuld.

// Sune Stjerneby
<none@sst--hermes.koege-gym.dk.lh.bsd-dk.dk> {Herfoelge, Denmark, EU} [+45 23473849]
  -- "Go, Go, DECzilla!"
  -- "Berkeley UNIX: 22 Years on the VAX."
  -- http://www.{Net,Free,Open}BSD.ORG