Re: ATX, power off, reboot

From: Anders Kofoed (none@ak--mailnet.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 14 Jul 1999 - 11:17:35 CEST

Date: Wed, 14 Jul 1999 11:17:35 +0200 (CEST)
From: Anders Kofoed <none@ak--mailnet.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: ATX, power off, reboot

Hej Jens.

Jeg har også en atx kasse, og apm tilsluttet i kernen. Først skal du være
sikker på at kernen genkender apm bios versionen. Derefter skal du bede
din FreeBSD om at enable det (jeg ved ikke hvorfor) med denne linje i din
/etc/rc.conf
apm_enable="YES"
Det den gør er at skrive "apmconf -e", altså at enable apm.

Når du skal slukke maskinen, skriver du bare "halt -p".

På FreeBSD 3.0-release skulle jeg bare skrive halt. På 3.1 release skal
man skrive "halt -p". Det betyder halt med power-off.

God fornøjelse.