Re: ATX, power off, reboot

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 16 Jul 1999 - 00:02:57 CEST

Date: Fri, 16 Jul 1999 00:02:57 +0200
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@hotel.prosa.dk
Subject: Re: ATX, power off, reboot

Anders Kofoed wrote:

> Når du skal slukke maskinen, skriver du bare "halt -p".

På min gamle 2.2.x prøvede jeg halt -p på en eller anden bærbar med
APM, og der virkede det ikke - siden har jeg end ikke forsøgt. Men det
virker jo ganske glimrende med 3.2 på min nuværende ATX-maskine, så
det er jo fint nok.

Men er der nogen, der har et bud på, hvad det er der sker, når jeg
bare laver en almindelig halt og så slukker ved at holde powerknappen
inde i et antal sekunder? Hvorfor pokker booter den så igen efter en
halv time? Er den slags almindeligt med ATX? Og er der så ikke anden
slukkemetode ved f.eks. et crashet operativsystem eller et uden APM
end at hive strømkablet?

--
Jens Fallesen  <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>                                   O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark