ATX, power off, reboot

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 13 Jul 1999 - 16:26:09 CEST

Date: Tue, 13 Jul 1999 16:26:09 +0200
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@hotel.prosa.dk
Subject: ATX, power off, reboot

Hejsa,

Jeg er gennem mit firma blevet udstyret med en Compaq Presario 5696,
som er en dejlig maskine - bortset fra, at den er bygget lidt for
meget til Windows 98 (således er der f.eks. et Sonic Impact lydkort i,
og det kan jeg jo ikke bruge under FreeBSD).

Når jeg fra Windows 98 lukker ned, slukker den pænt for maskinen, og
så står den og venter, til jeg tænder igen (ATX motherboard og så
videre).

Når jeg lukker FreeBSD, skal jeg selv slukke for maskinen ved at holde
powerknappen inde i 5 sekunder (når den har skrevet, at der er lukket
ned). Det kan jeg godt leve med, men det underlige er, at maskinen så
booter af sig selv omtrent en halv time senere.

Jeg har prøvet både med og uden CPU_SUSP_HLT i kernen, men det gør
ingen forskel. APM er aktiveret i kernen.

Er jeg den eneste, der har oplevet noget sådant med en ATX-maskine?

--
Jens Fallesen  <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>                                   O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark