Re: Mac OS X server hardware

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 15 Oct 2008 - 12:50:06 CEST

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: osx@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mac OS X server hardware
Date: Wed, 15 Oct 2008 12:50:06 +0200

On 15/10/2008, at 12.15, Torben Sørensen wrote:

> hej
>
> jeg har en freebsd server kørende som trænger til udskiftning og
> overvejer at investere i mac os x server og har derfor været en tur
> på google samt en masse andre steder, for at finde ud af hvilken
> hardware jeg skal anskaffe - det har ikke givet noget brugbart svar
> Jeg er kommet frem til at det skal være en Intel baseret æske pga
> snow leopard (?).
>
> På apple's hjemmeside (http://www.apple.com/dk/server/macosx/specs.html
> ) skriver de:
>
> Kan man virkelig bruge en hvilken som helst intel pc
> [...]

Apple tillader kun Mac OS X på deres egne æsker.

Jeg ville købe en Mac mini og smide 2GB ram i den og evt. købe en
firewire disk til den, så kan du installere Mac OS X på
dens indbyggede og køre en Mac OS X Server fra firewiredisk, efter
behov.

Det ER muligt at finde cracks og hacks, men hvis du nu er firma er det
næsten billigere (i tid blandt andet) at
købe den lille Mac Mini og trække den fra i firmaet :-)

btw det er ikke sikkert du har behov for Mac OS X Server, du kan køre
meget på en Mac OS X - blandt
andet følger apache med og du kan snildt installere eksempelvis
postfix og IMAP server på en almindelig OSX.

De primære fordele som jeg ser det med Mac OS X Server er directory
tingene og lidt lækre GUIs til en masse
af vores eksisterende open source produkter - rart og lækkert og en
fornuftig pris til et firma. Til en hjemmeserver er
det nok overkill :-)

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, Follower of the Great Way of Unix
hlk@security6.net, +45 2026 6000 cand.scient CISSP CEH