Re: Airport

From: Brian Poulsen (none@bp--hipoxia.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 12 Jun 2005 - 20:16:36 CEST

From: Brian Poulsen <none@bp--hipoxia.com.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Airport
Date: Sun, 12 Jun 2005 20:16:36 +0200
To: osx@bsd-dk.dk

On Jun 12, 2005, at 7:51 PM, Henrik Kramshøj wrote:

> Hvilket udstyr bruger du?

Mit netværk er sat op sådan, at jeg har min cisco router (som jeg har
fået igennem Cybercitty)
som mit internet går igennem. Efter routeren, har jeg så en Switch
Fra den switch, går der et
netværkskabel ind i min workstation, et ind i en lokal server, og så
har jeg et kabel der løber ind
i min stue - det kabel jeg normalt har brugt til min bærbar. For
enden af det kabel sidder der så
den der Airport Express.

Hvis jeg bruger kablet som Airport Expressen sidder på direkte i min
powerbook, kører jeg
100 mbit, og som sagt så kører jeg noget der ligner 5 mbit (henter
som sagt lokalt kun med
0.5 mb/sec).

> Hvilket airport kort bruger du?

Der sidder et Airport Extreme kort i min powerbook, med firmware
3.5f1 (3.50.37.p6).

> Hvad OS version?

Kører OS X 10.4.1 på både bærbar og Powermac (der var samme problem
med 10.3.X).

> Hvad er firmware version på dit airport express AP?

Hvor finder jeg lige præcis det?

> Hvad er indstillingerne på dit Airport Express? 802.11b 802.11b/
> 802.11g eller 802.11g only?
> (det kan sættes til 802.11b-only og hvis den står til det er det
> klart at performance
> er ringe)

Jeg kører 802.11g only.
Wan Ethernet port står til Automatic. Har lige prøvet at sætte den
til 100 mb half duplex og
full duplex uden ændring.

> Hvordan tester du?

Jeg tester ved at overføre større filer.

> ... vi mangler altså mere information, hvis vi skal hjælpe :-)

Håber det er den information du leder efter