Re: Airport

From: Henrik Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 12 Jun 2005 - 20:29:07 CEST

From: Henrik Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Airport
Date: Sun, 12 Jun 2005 20:29:07 +0200
To: osx@bsd-dk.dk

On 12/06/2005, at 20.16, Brian Poulsen wrote:

> Mit netværk er sat op sådan, at jeg har min cisco router (som jeg
> har fået igennem Cybercitty)
> som mit internet går igennem. Efter routeren, har jeg så en Switch
> Fra den switch, går der et
> netværkskabel ind i min workstation, et ind i en lokal server, og
> så har jeg et kabel der løber ind
> i min stue - det kabel jeg normalt har brugt til min bærbar. For
> enden af det kabel sidder der så
> den der Airport Express.
Super tak

> Hvis jeg bruger kablet som Airport Expressen sidder på direkte i
> min powerbook, kører jeg
> 100 mbit, og som sagt så kører jeg noget der ligner 5 mbit (henter
> som sagt lokalt kun med
> 0.5 mb/sec).

> Der sidder et Airport Extreme kort i min powerbook, med firmware
> 3.5f1 (3.50.37.p6).

samme som min powerbook

> Kører OS X 10.4.1 på både bærbar og Powermac (der var samme problem
> med 10.3.X).

samme som min powerbook

> Hvor finder jeg lige præcis det?

Hvis du starter Airport Admin Utility står det ud for dit Airport
Express og
den vil tilbyde at opdatere hvis du har nyere

> Jeg kører 802.11g only.
> Wan Ethernet port står til Automatic. Har lige prøvet at sætte den
> til 100 mb half duplex og
> full duplex uden ændring.

> Jeg tester ved at overføre større filer.
ja, men tager du tid med stopur eller siger "net monitor program X"
at den overfører med
hastighed 0.5Mb/sec?

> Håber det er den information du leder efter

Det var information som ihvertfald kunne udelukke en masse løse ender
med det samme :-)

et spørgsmål som jeg glemte at stille var hvad du brugte som sikkerhed?

WPA-PSK, WPA eller WEP eller ingen kryptering?

Jeg kan måske lave nogle hastighedsmålinger i denne uge på
mit udstyr hvis det har interesse
- lyder ihvertfald som næsten samme setup vi har

Mvh

Henrik
PS hvis du bruger WPA-PSK bør du have en passphrase der er mere end
40 tegn!

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000