Re: RAM til PowerBook

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 06 Feb 2005 - 12:18:25 CET

Date: Sun, 6 Feb 2005 12:18:25 +0100
From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: osx@bsd-dk.dk
Subject: Re: RAM til PowerBook

On 2005-02-06 12:04:48 +0100, Gregers Petersen wrote:

> Tidligere har der været yderst store problemer mht. Apple og RAM - og
> der kan stadigvæk være problemer, med nogle fabrikater ... så det kan
> blive lidt af et spørgsmål om at prøve sig lidt frem i visse tilfælde ....

Jeg må bare krydse fingre så, og være indstillet på at måtte sende det
tilbage.

> + der er også de lidt generelle usikkerheder vedrørende om man 'bryder'
> garanti forholdene på sin computer hvis man selv opgraderer - Apple er
> yderst irriterende mht. at give en klar besked om sådanne ting (og jeg
> har hørt om flere der har fået afvist deres garanti-problemer fordi de
> selv har "rodet inde i dimsen") ... :-/

Det betyder vel bare at hvis jeg skal have den fixet på garantien så
piller jeg den RAM jeg selv har sat i ud, og så er der ingen ko på isen.

> Jeg ville prøve at kigge på de forskellige Apple forhandlere i området
> og høre hvad deres tilbud er på den komplette konfiguration du vil have
> (bare undgå at købe noget gennem Apple-Store, de er alt for dyre med
> opgraderinger) - så løber du ikke ind i potentielle garanti problemer ..

Med priser fra SHG så kan jeg få 512MB + 1GB RAM i maskinen 400-500 kr.
billigere end 1 x 1GB direkte fra Apple.

Nu er maskinen bestilt bare med den 1 x 512 MB RAM blok der nu er std.,
men der er ~14 dages leveringstid. Det er til at gå til over, jeg vil
have den nu! :-)

Med venlig hilsen
                                 Morten

--