Re: Mærkelige filer

From: Morten Joergensen (none@mojo--daemon.uu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 27 May 2003 - 22:39:30 CEST

Date: Tue, 27 May 2003 22:39:30 +0200
From: Morten Joergensen <none@mojo--daemon.uu.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: osx@bsd-dk.dk
Subject: Re: Mærkelige filer

Hej,

On 27 May 09:11, Jonas B.Nielsen wrote:

> Efter at jeg opdaterede til 10.2 har jeg problemer med filer med navne
> konventionen:
>
> ._<filnavn>
.
.
.
> Jeg benytter UFS som filsystem, hvilket jeg ikke gjorde under 10.1.*

Filerne er resourceforken fra de af OS X's filer (eller dine egne
dokumenter og andet godt) der har en sådan.

Hvor HFS og HFS+ kan håndtere resourceforks som en del af den
enkelte fil, har UFS ikke den mulighed. Metoden med ._ er en af de
måder man kan klare det problem på.

Bl.a. for at undgå disse filer har jeg for nylig skiftet fra UFS
til HFS+. Som en sidegevinst mener jeg at have fået mærkbart
bedre filsystem performance. Den eneste ulempe jeg synes der er
ved HFS+ er at det "kun" er case-preserving (ikke case-sensitivt).
Men det er vist UNIX-manden i mig, der taler der... :-)

Mvh,
Morten

--
Who needs a life when you've got Unix? :-)