Mærkelige filer

From: Jonas B.Nielsen (none@jonasbn--io.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 27 May 2003 - 21:11:21 CEST

Date: Tue, 27 May 2003 21:11:21 +0200
Subject: Mærkelige filer
From: "Jonas B.Nielsen" <none@jonasbn--io.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: osx@bsd-dk.dk

Hej Alle,

Jeg er nu ved at være up-to-speed på min 10.2 installation, selvom det
ikke har været nemt.

Jeg er dog løbet ind i et mindre problem, som der muligvis er nogen på
listen der kan hjælpe mig med.

Efter at jeg opdaterede til 10.2 har jeg problemer med filer med navne
konventionen:

._<filnavn>

Disse filer synes at sprede sig over over hele mit $HOME og subdirs, og
det er særdeles frustrerende når jeg bygger Perl moduler da de faktisk
forstyrrerer bygge processen.

Er der nogen der ved hvor disse filer kommer fra, og hvorfor de kommer
og hvordan man undgår dem. I started troede jeg at det var noget BBEdit
hejs, men det lader ikke til at fære tilfældet

Her er lidt om mit system:

Mac OS X 10.2.6 (6L60)

Og et par eksempler:

./._.bashrc
./._information.html
./._.bash_profile

Jeg benytter UFS som filsystem, hvilket jeg ikke gjorde under 10.1.*

jonasbn