Re: SV: Installation af FreeBSD 5.3

From: Lennart Sorth <none_at_Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Mon, 27 Sep 2004 08:17:02 +0200
To: bsd-novice_at_bsd-dk.dk

Avalanic wrote:

> Jeg gik ud fra at hvis jeg tog den nyeste STABLE version
> så var alt i den skønneste orden ;)

seneste STABLE ("Production Release") er vist stadig 4.x

Seneste RELEASE er 5.2.1

5.3 er stadig BETA.

> Well, jeg tror lige jeg venter med at hente 5.2.1, det
> er trods alt en pæn portion at hente hvis det viser sig

ikke helt så slemt hvis du nøjes med mini installationen (240Mb) :
http://ftp.dk.freebsd.org/pub/FreeBSD/releases/i386/ISO-IMAGES/5.2.1/5.2.1-RELEASE-i386-miniinst.iso

Med den kan du få et system op og køre, og installere resten
fea ports.

> at være en version som ikke egner sig til drift (læs. stabil
> og sikker).

"drift" rimer stadig på "4.10" i mine ører :-)

Men hvis du skal bruge nyere features, kan du sfølig være nødt
til at bruge 5.x

Hilsen

Lennart Sorth