Re: er jeg havnet det forkerte sted ?

From: Jacob Atzen (none@jacob--aub.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 11 Sep 2004 - 14:56:54 CEST

Date: Sat, 11 Sep 2004 14:56:54 +0200
From: Jacob Atzen <none@jacob--aub.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: er jeg havnet det forkerte sted ?

On Sat, Sep 11, 2004 at 12:48:55PM +0200, Christopher Siboni wrote:
> Problemet er mere, at jeg ikke har så meget tid til det mere.

Nu er dokumentationen på Linux/BSD heldigvis en hel del bedre end på
Windows. Så det behøver ikke tage voldsomt lang tid, at finde ud af,
hvad man skal rette for at få noget til at fungere.

> Det er jo lige der at skoen trykker. Det skal også kunne bruges af
> fruen i huset. Og hun ved ikke hvad en prompt er for noget.

FreeBSD kan køre præcis de samme grafiske miljøer som Linux kan. Grunden
til at jeg anbefaler Mandrake er, at jeg har et indtryk af, at man med
Mandrake kan bruge og administrere systemet forholdsvis længe uden at
skulle se et kommandoprompt overhovedet.

> Er Linux i dag ikke stort set med plug and play kerne som nærmest selv
> compiler ?

En kerne compiler ikke automagisk. Men de fleste distributioner kommer
med en kerne, hvor der er understøttelse for stort set hvad som helst.

- Jacob Atzen