Re: er jeg havnet det forkerte sted ?

From: Morten (aka Mellerti) (none@mellerti--unixserver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 11 Sep 2004 - 14:33:58 CEST

Date: Sat, 11 Sep 2004 14:33:58 +0200
From: "Morten (aka Mellerti)" <none@mellerti--unixserver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: er jeg havnet det forkerte sted ?

Jacob Atzen wrote:
> Personligt foretrækker jeg - stadig - Linux på min desktop, men det er
> primært fordi jeg har et NVidia grafikkort, som svjv. ikke er ordentligt
> understøttet under FreeBSD (mangler OpenGL acceleration).

Hej!

Det er rigtigt at den generiske nv-driver ikke understøtter OpenGL...

MEN!

Heldigvis ligger der en binær NVidia driver i ports
/usr/ports/x11/nvidia-driver/. Denne driver er lavet af NVidia selv, og
virker glimrende med FreeBSD (5.0 og frem) også med 3d / OpenGL!

I ports findes også /usr/ports/x11/nvidia-settings -en grafisk klient
til at konfigurere driveren, samt /usr/ports/sysutils/nvclock/ til at
software-overclocke kortet!

Jeg kan fortælle at jeg med denne driver på min FreeBSD workstation (med
et Palit Daytona GeForce3 Ti 200, 128mb ram) er i stand til f.eks. at
spille Unreal Tournament i et hæsblæsende tempo :)

Mange hilsener og held & lykke!

/Morten