er jeg havnet det forkerte sted ?

From: Christopher Siboni (none@siboni--newmail.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 10 Sep 2004 - 21:14:04 CEST

Date: Fri, 10 Sep 2004 21:14:04 +0200
From: Christopher Siboni <none@siboni--newmail.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: er jeg havnet det forkerte sted ?

Hej til jer alle på listen.
Emnet dækker over følgende situation:
Tidligere i dag, snakkede jeg med en it-mand her fra egnen. Vi snakkede FreeBSD og Linux i forbindelse med store diske. Jeg fortalte manden at jeg agtede at installere FreeBSD, på en ny disk som skal indkøbes til formålet. Han mente dog at jeg vil være bedre tjent med en Redhat Linux eller Mandrake Linux, ud fra at jeg er begynder inden for Unix-verdenen. Nu er jeg ikke ude på at starte en religionskrig FreeBSD vs. Linux.
Jeg vil blot høre jer ad, om manden har fat i den rigtige ende.
Sagen er jo, at jeg godt nok ved lidt om Unix. Men omvendt ikke nogen haj. Scenariet er, at den her BSD-box (eller hvad det nu bliver) skal stå og køre som den almindelige hjemmepc med lidt mail, nyhedsgrupper, internet, billeder fra digikamera osv. Kort sagt en typisk hjemmepc, bare ikke med Win XP eller lign. Den skal køre med komplet grafisk brugerflade bl.a. af hensyn til fruen i huset som også skal være bruger på den. Den skal med andre ord være brugervenlig...;-) Jeg har ikke rigtig tid til at nørkle med tingene mere, så den skal stort set bare installeres og så bare køre der ud af. Dog selvfølgelig med nødvendige opdateringer hen ad vejen.
Mvh Christopher