Re: Installation af Apache (Was: Re: IRC client)

From: Morten Liebach (none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 29 Oct 2004 - 13:21:58 CEST

Date: Fri, 29 Oct 2004 13:21:58 +0200
From: Morten Liebach <none@m--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Installation af Apache (Was: Re: IRC client)

On 2004-10-29 12:54:13 +0200, Anders Søndergaard Jensen wrote:

> Ja! Som der vist også står som en kommentar i nærheden af
> servername i httpd.conf, så kan man ikke bare "opfinde" et
> hostnavn. Kører du også en nameserver? Du skal kunne resolve
> navnet "dhgserver" til at starte med.
>
> Prøv "host dhgserver" og se hvad du får. Mit bud er unknown host.
>
> Ellers kan du teste konfigurationen ved at browse hen til Webserverens
> ip adresse, men det er der jo ikke meget fis ved...

Den nemmeste løsning er at tilføje flg. i /etc/hosts:

10.0.0.3 dhgserver

Formatet på hosts filen står i hosts(5) [tast 'man 5 hosts' og læs].

Det skal så stå i hosts filen på alle maskiner på LAN'et. Windows har
også en hosts fil, jeg kan ikke lige husek hvor, men jeg er sikker på
Google ved det. :-)

Med venlig hilsen
                                 Morten

--