Re: Installation af Apache (Was: Re: IRC client)

From: Anders Søndergaard Jensen (none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 29 Oct 2004 - 12:54:13 CEST

Date: Fri, 29 Oct 2004 12:54:13 +0200 (CEST)
Subject: Re: Installation af Apache (Was: Re: IRC client)
From: Anders Søndergaard Jensen <none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk

> Fejl fra httpd-error.log:
> [Fri Oct 29 12:11:10 2004] [alert] (EAI 8)hostname nor servname provided,
> or not known: mod_unique_id: unable to find IPv4 address of "dhgserver"
> Configuration Failed
>
> Hvis jeg kigger i min DHCP tabel på routeren kan den godt se at en pc med
> ip 10.0.0.3 er logget på, men der står ikke noget navn ud for den...
> Kan det have noget at sige?

Ja! Som der vist også står som en kommentar i nærheden af
servername i httpd.conf, så kan man ikke bare "opfinde" et
hostnavn. Kører du også en nameserver? Du skal kunne resolve
navnet "dhgserver" til at starte med.

Prøv "host dhgserver" og se hvad du får. Mit bud er unknown host.

Ellers kan du teste konfigurationen ved at browse hen til Webserverens
ip adresse, men det er der jo ikke meget fis ved...

Mvh, A.