Netikette (was: ksh shell)

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 15 Jun 2004 - 21:13:55 CEST

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Netikette (was: ksh shell)
Date: Tue, 15 Jun 2004 21:13:55 +0200
To: bsd-novice@bsd-dk.dk

On 15/6-2004, at 20.44, Anders Dyekjaer Hansen wrote:

> Hey Anders!
> Jeg har selv lige besluttet mig for at arbejde i ksh og vil gerne lære
> noget mere om den.
> Har fundet ud af det mest brugbare:
> Line editing: "set -o vi" (Det er fandme sejt når man i forvejen er en
> VI-man :-) )
> History: "esc j/k"
> Filename completion: "esc alt-gr \"
> Men kan du uddybe søgning i history med regulære udtryk... Hvad menes
> med det?
> Jeg havde lige vænnet mig til tcsh fordi jeg synes den var monster
> [...]
Tråde giver som regel slet ikke mening når folk top poster
og glemmer at inkludere navne på dem som poster ...

Gider I ikke allesammen gøre en dyd ud af følge almindelig
etikette. Et godt sted at starte er:
http://www.usenet.dk/netikette/

Det er ikke (kun) fordi vi er nogle gamle sure UNIX-røvhuller
men det giver faktisk mening.

Blandt andet øges værdien af et arkiv hvis folk kan søge direkte
og finde et godt link til gode indlæg - med referencer osv.

Det ville glæde flere :-)

Mvh

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000