Valg af Shells

From: Avalanic (none@avalanic--avalanic.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 15 Jun 2004 - 17:50:09 CEST

Subject: Valg af Shells
Date: Tue, 15 Jun 2004 17:50:09 +0200
From: "Avalanic" <none@avalanic--avalanic.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Efter at have brugt standard shellén i OpenBSD i nogle måneder, var jeg
blevet godt træt af at man ikke har eks. en history og kan gå baglæns
mv.

Så fluks fandt jeg ud af hvordan jeg fik smidt en tcsh ind og vupti så
kører det bare...

MEN !

Er der nogle sikkerhedsmæssige ulemper ved at skifte shell? Indtil nu
har luret ud at de forskellige shells har forskellige måder at lave
shell´scripts på. Men er det den eneste forskel? Da sikkerhed er alfa
omega på min box, så ville det være dejligt hvis der var en som kunne
fortælle om man skulle holde sig til csh... eller hva?

Mvh
Brian

ps. Håber ikke at der er en grænse for hvor tit man må skrive ind :)
ellers må i lige sige til.