script/program til at holde styr på sikkerhedspatches

From: Michael Rasmussen (none@MiRa--niels.brock.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 07 Jan 2004 - 22:28:12 CET

Subject: script/program til at holde styr på sikkerhedspatches
Date: Wed, 7 Jan 2004 22:28:12 +0100
From: "Michael Rasmussen" <none@MiRa--niels.brock.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej alle,

Mit første besøg her på listen, så jeg skal straks undskylde, hvis jeg ikke taler korrekt bsd-slang endnu:-) Undskyldning to er, at jeg ikke har fået koblet mit hjemmenet på nettet endnu, hvorfor jeg er henvist til mit arbejdes Outlook Web Access løsning, derfor html-formateret mail - i M$ verdenen er mottoet: if it is bigger it is bether!

Jeg har netop installeret og konfigureret en mail/web/ftp med OBSD 3.4. Det var for såvidt ganske lige ud af landevejen - alt chroot kan dog drille en Debian mand:0).

Nu til mine spørgsmål:
1) Fra debian er jeg vandt til at kunne lave apt-get update, apt-get upgrade, og så få skrevet en liste over ændringer i forhold til min installerede kodebase. Findes noget tilsvarende til OBSD? Jeg bør måske nævne, at alle applikationer er installeret fra Ports, og derfor findes intet fra generics Packages.
2) Jeg har installeret på en IBM Z Server med dual Pentium, og har læst et indlæg på openbsd.org, at SMP ikke lige er på trapperne. Hvordan med applikationer, har man nogen mulighed for, at kunne anvende den ekstra processor alligevel?
3) Jeg har oversat og indstalleret colorls, men den vil ikke virke! Jeg prøver med option -G med det resultat, at den svarer: option -G unknown - jeg skriver /usr/local/bin/colorls -G. Nogen ideer til, hvordan jeg kommer videre?
4) MC er listet som severely broken, og har gjort det et stykke tid. Hvor lang til endnu? Jeg har hentet nyeste source fra gnome.org, og har ikke haft problemer med oversættelse/anvendelse indtil videre, så hvorfor egentlig?

Det var så lige, hvad jeg havde for nu, men der kommer helt sikkert flere, da det sikkert ikke er den sidste *BSD, jeg vil have fingerene i:-)

Hilsen,
Michael.