Re: Ingen opstart efter installation af OpenBSD 3.3

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 05 Feb 2004 - 17:28:56 CET

From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Ingen opstart efter installation af OpenBSD 3.3
Date: Thu, 5 Feb 2004 17:28:56 +0100
To: bsd-novice@bsd-dk.dk

On 5/2-2004, at 17.12, Søren Steen wrote:

> Den skriver
> DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.
> Så den får slet ikke fat i noget som helst. Men den booter godt nok op
> på
> cd'en drevet når den er first boot, men ikke når det skal være SCSI
> devicen.
> Før jeg ominstallerede det fungerede det godt nok.

Det lyder bestemt som en fejl fra BIOS

Den kan ikke finde et "boot device" - så den kan ikke finde den logiske
disk. Prøv at se på

1) "boot listen" - rækkefølgen: den skal måske sættes til at inkludere
SCSI, C:, .... et eller andet

2) er BIOS konfigurationen på adapteren korrekt?

3) bliver boot overhovedet fanget af den adapter?

Det er IKKE OpenBSD boot blokken :-)

Mvh

Henrik

--
Henrik Lund Kramshøj, cand.scient, CISSP
e-mail: hlk@security6.net, tlf: 2026 6000