Re: NFS og rettigheder

From: Jacob Atzen (none@jacob--aub.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 09 Aug 2004 - 09:08:08 CEST

Date: Mon, 9 Aug 2004 09:08:08 +0200
From: Jacob Atzen <none@jacob--aub.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: NFS og rettigheder

On Sun, Aug 08, 2004 at 04:37:43PM +0200, Henrik Kramshøj wrote:

[snip]
> Et par hurtige tips:
>
> sørg for at begge maskiner er i /etc/hosts på begge systemer
>
> sørg for at alle brugere har samme brugerid på begge systemer

Et extra tip:

Det er muligt at distribuere brugernavne fra en central maskine. Det kan
være nemmere at administrere mange brugere på denne måde. Til formålet
findes NIS/YP, som er den traditionelle måde at gøre det på, se
håndbogens afsnit 23.4. Alternativt vil jeg tro, at man kan bruge ldap
til formålet. Det kan være en bedre løsning, men også mere langhåret.

- Jacob Atzen