Re: Brug af anden return code i tilfælde af "not in rcpthost"..

From: Phil Regnauld (none@regnauld--starbsd.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 30 Mar 2003 - 22:08:28 CEST

Date: Sun, 30 Mar 2003 22:08:28 +0200
From: Phil Regnauld <none@regnauld--starbsd.org.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-novice@bsd-dk.dk
Subject: Re: Brug af anden return code i tilfælde af "not in rcpthost"..

Peter Larsen

> <bitch mode on>
> ja?

        <FlameThrower>
        Det er en BSD liste, ikke en qmail liste :)
        </FlameThrower>

> Jeg kender ikke nogen options/paches, og jeg har ikke hørt om folk som har
> haft det ønske af funktion jeg har.. Jeg har en del qmail systemer..

        Og jeg har en del Postfix systemer :) Men jeg vil ikke bruge
        BSD-Novice listen til at fÃ¥ hjælp om det.

> Derfor spørger jeg hvad det kan give af problemmer, om der er noget jeg ikke
> har gennemtænkt..!?

        [...]

> Den normale er en 553 (dvs. fatal, dvs. bounce).
> Det er jeg ked af, da jeg dynamisk opdatere min rcpthost fil, men da den altid
> vil være œ time foran eller optil 12 timer bagud for en MX record.
>
> Dvs. post vil bounce (synes jeg IKKE er smart..)
>
> I min vilde fantasi havde jeg forestillet mig at ændre returncode til 453.
> Dvs. nonfatal, dvs IKKE bounce.

        Det skulle i principet fungere, da 4xx er en midlertidig fejl.
        Du risikerer jo at afsenderern fÃ¥r en "Mail still being delivered"
        eller lignende fra postsystemer (i.e. sendmail) som sender warnings
        for mails som har ligger X antal timer i queuen.

        Mvh,
        Phil