problem med fonte

From: lars pontoppidan (none@lp--lapont.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 30 Mar 2003 - 21:39:03 CEST

From: "lars pontoppidan" <none@lp--lapont.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: problem med fonte
Date: Sun, 30 Mar 2003 21:39:03 +0200

Jeg forsøger at lave en FreeBSD 4.7 arbejdsstation. Jeg har installeret KDE3
og cups med pkg_add, Ghostscript er også installeret. I KWord kan jeg vælge
forskellige fonte, og de vises alle rigtigt på skærmen, men når jeg skriver
ud på en HP1100 LaserJet, som er sat op i cups, vises ikke alle fontene
korrekt.
Fonten New Century Schoolbook bliver printet som Helvetica.
Jeg har testet fontene Lucidabright, Luxi Serif og Times. De printes alle
korrekt.
Hvordan kan det gå til, at New Century Schoolbook bliver til Helvetica på
printeren. Det gælder også når jeg ber KWord vise udskriften på skærmen, så
problemet ligger ikke i printeren.

Lars Pontoppidan