Zone, Bind og FreeBSD

From: Morten Nissen (none@mwn--edb.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 13 Feb 2003 - 21:14:00 CET

From: "Morten Nissen" <none@mwn--edb.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Zone, Bind og FreeBSD
Date: Thu, 13 Feb 2003 21:14:00 +0100

Hej Liste,

Jeg er lige ved at være grøn i hovedet af at læse doc. omkring bind og
oprettelse af zoner.

Sagen er den at jeg gerne vil have at de domains jeg selv har, til at pege
på min gw inderside interface når jeg spørger min egen nameserver om hvilken
ip eks. mwn.dk har.

Det har jeg meget svært ved at finde ud af, jeg er kommet så vidt at jeg har
oprettet en fil kaldet /etc/namedb/mwn.dk.hosts hvor det eneste jeg har
skrevet er
test.wegelbye.dk. IN A rfc1918

Men det er ikke nok, er der en der kan give mig et hint, forklaring, link
eller noget?

Og har det begræb en betegnelse eller er det i virkelighedden bare en
forkert opsat nameserver?

./Morten