Re: ipfilter openbsdrouter router/gateway

From: Lasse Stig Thomsen (none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 26 Aug 2003 - 19:06:28 CEST

Date: Tue, 26 Aug 2003 19:06:28 +0200
From: Lasse Stig Thomsen <none@lasse--tt-trading.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: "bsd-novice@bsd-dk.dk" <none@bsd-novice--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: ipfilter openbsdrouter router/gateway

ok jeg skiftede min ip på klienten til at ligge i 10.0.1.x og nu kan jeg fint få adgang til begge netkort.

Jeg har i første omgang slået packetfilter fra da jeg først vil sikre mig at jeg kan komme igennem maskinen og så på nettet.

i første omgang jeg bare sat net.inet.ip.forwarding=1
det burde vel være nok til at kunne komme på nettet igennem maskinen?

dvs opbygningen er nu således <modem>--<fxp0-192.168.1.8>-<xl0-10.0.1.2>---klienter 10.0.1.x

hvordan skal jeg sætte mine win2k klienter op?

det jeg har gjort er at sætte mine win2k klienter til at have en ip i 10.0.1.x området og så sat dem til at bruge 10.0.1.2 som gateway. Skal jeg selv specificere mine DNS servere eller skal jeg sætte DNS til at være 10.0.1.2 (har jeg været ude for at man skulle gøre da jeg delte inet mellem 2 win2k maskiner)