Re: Jabber (XMPP) server til FreeBSD

From: Claus Guttesen <none_at_kometen--gmail.com.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 15 Jun 2011 12:35:56 +0200
To: bsd-dk_at_bsd-dk.dk

> ejabberd er foreløbig det bedste bud, men den er skrevet i Erlang som
> benytter ODBC til at forbinde til databaser. Det betyder igen at den
> skal bruge Java som har afhængigheder til X11 (det er i hvert fald sådan
> jeg har forstået det). Man taber næsten pusten når man kigger på
> afhængighederne i erlang-mysql:
> http://www.freebsd.org/cgi/ports.cgi?query=erlang-mysql&stype=name&sektion=all
>
> Det virker som om, at skal man have en jabber server med
> databasesupport, kommer man ikke uden om Java og X11 og det er jo sådan
> noget jeg normalt forsøger at undgå...

Bortset fra antallet af afhængigheder, er det ikke "blot" at skrive
'portinstall foo/bar', og så kører det der ud af? ;-)

Når man dog ser væk fra at nogen gange stopper portinstall, fordi en
afhængighed er installeret i forvejen, men som regel har
port-vedligeholderen jo lavet et meget godt arbejde.

--
regards
Claus