Jabber (XMPP) server til FreeBSD

From: Jette Derriche <none_at_bsd-dk--nerdgirl.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 15 Jun 2011 11:35:34 +0200
To: bsd-dk_at_bsd-dk.dk

Jeg skal bruge en jabber server til noget chat på vores hjemmeside, og
har brugt meget af dagen i går på at kigge på forskellige muligheder.

Det er vigtigt at den kan tilgå vores eksisterende database (mysql) med
alle brugernes konti.

jabberd14 - Ser ud til at være 'død'
jabberd2 - Ingen dokumentation
ejabberd - Skal bruge Java, X11 osv (virker tung?)
prosody - Har ingen database support pt.
openfire - Skal bruge Java (virker også tung)

ejabberd er foreløbig det bedste bud, men den er skrevet i Erlang som
benytter ODBC til at forbinde til databaser. Det betyder igen at den
skal bruge Java som har afhængigheder til X11 (det er i hvert fald sådan
jeg har forstået det). Man taber næsten pusten når man kigger på
afhængighederne i erlang-mysql:
http://www.freebsd.org/cgi/ports.cgi?query=erlang-mysql&stype=name&sektion=all

Det virker som om, at skal man have en jabber server med
databasesupport, kommer man ikke uden om Java og X11 og det er jo sådan
noget jeg normalt forsøger at undgå...

Nu ved jeg ikke en brik om erlang sproget. Så derfor spørger jeg
muligvis dumt. Men findes der ikke en vej uden om alt det snask
(WITHOUT_X11 o.lign.)?

Eller måske kan nogen anbefale en Jabber server med database support som
jeg har overset?

/Jette